Pimander blogja

Sokfélék vagyunk

Utolsó kommentek

  • Pimander: Nálunk is úgy volt, hogy a nagyszüleimnek sokkal hamarabb volt tévéjük, ott is az volt, hogy oda j... (2012.03.24. 19:20) A pöttyös a gazi
  • Pimander: A nagy túró rudi teszt: tudatosvasarlo.hu/cikk/term-kteszt-t-r-rudi (2012.03.24. 19:16) A pöttyös a gazi
  • Rihárdó: Erről akartam egyszer írni, csak már nincs blogom :) Ott fogtam volna meg a témát, hogy mindenből ... (2012.03.24. 17:39) A pöttyös a gazi
  • Pannóca: @Pimander: Anyáméknak volt tévéjük, az első színes az utcában, az összes szomszéd ott ült és nézte... (2012.03.24. 16:15) A pöttyös a gazi
  • Pimander: Ja, 50-es évek, 1850-es. :) Amúgy tényleg, kóla sem volt. A csatos bambira viszont jól emlékszem. ... (2012.03.24. 16:03) A pöttyös a gazi
  • Rihárdó: Ja igen, elfelejtettem, hogy te az 50-es években voltál gyerek - nade félretéve a viccet, én befo... (2012.03.24. 15:32) A pöttyös a gazi
  • Pimander: @metarjuna: Miért nem állsz meg, hogy odaérj? - ahogy szól a tanítás. (2012.03.24. 11:22) Mindig más
  • Pimander: @Rihárdó: Talán, de lehet, hogy növeli az azonosulást. (2012.03.24. 11:20) Mindig más
  • Pimander: Szóval, hogy abban az időben még biztosan nem volt rudi, csemegének pl. a kifli számított (ha volt... (2012.03.24. 08:46) A pöttyös a gazi
  • Pimander: Ricsi: az én gyerekkoromban még kenyér sem volt elég, a fél életemet a bolt előtt állva töltöttem,... (2012.03.24. 08:43) A pöttyös a gazi
  • Utolsó 20

Vihara halál a nagy óceánnak

2010.02.07. 13:08 | Pimander | Szólj hozzá!

 

63. A hangot hallva, jógába merültem,
s jelekből láttam, hogy a hír igaz volt.
Jöttem, hogy lássam Sákják lobogóját,
mint Indra-zászlót a nagy ünnepségen." (58.)

64. A férfi-Indra megörült e szónak,
és szinte kábultan a nagy örömtől,
a dajkával a csecsemőt kihozta,
s mutatta: lássa remeték vezére. (59.)

65. Csodálva nézte a nemes királyfit,
testén szerencse megannyi jelével:
talpán kerék, ujja közében hártya,
hosszú szemöldök, elefánt-erős törzs. (60.)

66. A kisdedet látva a dajka karján
– mint Tűz szülöttét az Umá ölében –,*
könnycseppek gördültek le a pillájáról,
sóhajtva ég felé emelte arcát. (61.)

67. Aszita könnyek-boritotta arca
megrémítette az atyát, fiáért.
Kezét kulcsolva, a fejét lehajtva
kérdezte, könnytől akadó szavakkal: (62.)

68. "Szentség! Ha testén csoda-jelt találtál,
s éppígy csodás volt a világra jötte,
s üdvöt, szerencsét szavad is jövendőlt,
mért fátyolozzák szemedet most könnyek? (63.)

69. Mondd, hosszu élet lesz e gyermek sorsa,
vagy bánatomra született a földre,
s e korty vizet, mit nehezen szereztem,
rögtön megissza a halál előlem? (64.)

70. Mondd, szertefoszlik eme fő reményem?
Családom díszére lesújt a balsors?
Nyugodt lélekkel hagyom itt a földet?
Szemem lehúnyni se tudom miatta. (65.)

71. Családom sarja kivirulni nem fog?
Ki fog száradni, mielőtt teremne?
Uram, szólj gyorsan! Elemészt a kétség.
Tudod, szülői szeretet milyen nagy.” (66.)

72. Balsors-ijesztett ura aggodalmát
eloszlatta a remeték királya:
"Király, nyugodjék meg a lelked! Úgy lesz,
amint ígértem; igazat beszéltem. (67.)

73. Nem attól tartok, hogy a sorsa más lesz:
a saját sorsom szomorít el engem.
Időm lejárt, és épp most született meg,
ki majd véget vet minden születésnek. (68.)

74. Lemond a trónról, a világi díszről,
szilárd erővel igaz útra tér át,
a vak világban a tudás napjával
tudatlanságnak a homályán áttör. (69.)

75. Hulláma vénség, tajtéka betegség,
vihara halál a nagy óceánnak:
a szenvedésnek, de ő a világot
kimenti ebből a tudás hajóján. (70.)

76. Erény medrében, a tudás vizével,
elmélyülés és türelem sodrával
árad Tanának üditő folyója,
a szomjas élők kínját csillapítja. (71.)

77. Vágy erdejében, bánat kötelében,
a születések vad forgatagában
vergődőknek, mint eltévedt vándornak,
megmutatja a szabadulás útját. (72.)

78. Vágy-gerjesztette szenvedély tüzétől
perzselt világnak tana hűs esője
enyhet fog adni, ahogy az aszályban
sínylődő földet a zápor üdíti. (73.)

79. A kívánságok reteszével elzárt
tudatlanság nagy kapuját bezúzza
az Igaz Tan súlyos ökölcsapása,
a rab világnak az utat kitárja. (74.)

80. A tévelygések kötelébe hurkolt,
segítő nélkül gyötrődő világot
kiszabadítja ön-okozta bajból
a Törvény Ura, ha tudatra ébred. (75.)

81. Így hát ne aggódj a fiad miatt te.
A sajnálatot azok érdemelnék,
kiket süketté tesz a balgaság, dölyf,
s nem hallgatják meg a Tökéletes Tant. (76.)

82. Az Igaz Tan kinyilatkoztatását
én már nem érem meg, ezért hiába
értem a csúcsra az elmélyülésben;
vesztes vagyok, bár magas égbe jussak." (77.)

Asvaghósa: Buddha élete (részlet)

Forrás: http://terebess.hu

Címkék: zene buddha sheila chandra asvaghósa

A bejegyzés trackback címe:

https://pimander.blog.hu/api/trackback/id/tr531736262

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása